livet är rätt bra

SKRIVET DEN 2013-08-31 KLOCKAN 21:36:17

Hotell frukost

SKRIVET DEN 2013-08-31 KLOCKAN 09:22:29
Bor för första gången på radisson blue scandinavia . Ett super fint hotell med väldigt bra service . Har varit nere och ätit frukost och där fanns verkligen mängder av saker att välja på allt från muffins till äggröra . Så har nu laddat upp för ännu en dag i denna underbara stad . Hade jag nu inte haft planermana på att flytta till Norge nästa år så hade jag inte tvekat en sekund på att flytta hit !

Göteborg dag 1

SKRIVET DEN 2013-08-30 KLOCKAN 22:07:00
KOMMENTARER (0)
Dagen har varit riktigt lyckad trots några regnskurar . Har shoppat en hel del men tänkte jag visar allting imorgon eller på söndag då det lär bli en hel del mer. Åt middag på en mysig restaurang vid namn la gondole , ett ställe jag rekommenderar starkt då dem har super god mat . Nu dör snart mitt internet men ska köpa för 48 timmar imorgon Så uppdaterar er då.
Ni får ha en fortsatt bra kväll  !

Dagens klädval

SKRIVET DEN 2013-08-30 KLOCKAN 14:11:59

Tåget

SKRIVET DEN 2013-08-30 KLOCKAN 11:58:00
KOMMENTARER (0)

Befinner oss just nu i Halmstad och har dryga timmen kvar till Göteborgs c . Då blir det till att checka in på hotellet och sen bege sig ut för shopping . Vi hörs senare !

Red lips

SKRIVET DEN 2013-08-29 KLOCKAN 21:54:00

9:onde gången

SKRIVET DEN 2013-08-29 KLOCKAN 21:43:13
KOMMENTARER (0)
Imorgon bär det äntligen av igen .
En weekend i Göteborg med god fika och god mat , hotell frukost, spårvagnar, avenyn och självklart en massa shopping ! Bara älskar storstadslivet och speciellt Göteborg, blir 9:onde gången jag åker dit detta året och det säger nog en hel del.

Var lite off från bloggen igår men det berodde på att dem drog nya ledningar utanför huset igår som påverkade vårt internet. Men det hände inte så värst mycket , var på gymmet och svettades lite samt tog en mysig kvälls fika med en vän .

Kommer hålla bloggen igång hela helgen under förutsättningarna att wi-fit funkar på hotellet !

Wake me up

SKRIVET DEN 2013-08-27 KLOCKAN 20:59:00
KOMMENTARER (0)
Ja dagen blev inte riktigt som planerat så det blev ingen shopping för min del.
Var hemma kring lunchtid och hann knappt innanför dörren innan jag somnade med feber . Vaknade rätt sent så fick skynda mig upp till hästarna för att ge dem sin mat. Väl hemma igen så var det bara till att laga mat till sig själv, tonfisk sallad stod på schemat idag. snabbt och enkelt att fixa. Nu kryper jag åter igen ner under täcket och avslutar denna dag med Hollywood fruarna.

It´s getting colder

SKRIVET DEN 2013-08-27 KLOCKAN 20:12:00
KOMMENTARER (0)
Dagens klädval såg ut så här . Jeansen hittar ni på Lindex, Jackan på h&m, klockan på ur&penn, och både väskan och skorna har ni redan koll på . Under jackan hade jag ett svart  linne med tunna axelband och det finner ni även på h&m.
Märker tydligt nu att hösten är på ingång då det blir kallare och kallare på morgonen. Men inget mig emot då ja gillar hösten och bara älskar att shoppa höst kläder.

Tisdag

SKRIVET DEN 2013-08-27 KLOCKAN 07:03:00
KOMMENTARER (0)
Precis som jag skrev igår så är jag fri från både gymmet och annan träning idag .
Kändes rätt gött att klockan inte ringde förrän vid 06.10 när den i vanliga fall brukar föra oväsen redan vid 05.30. Sitter just nu och äter lite frukost innan det är dags att dra sig vidare mot bussen .

(Dinkel/fullkorns bröd , ananas & en banan fick bli dagens frukost+ glas vatten
Ha en bra dag

Gold - Outfit

SKRIVET DEN 2013-08-26 KLOCKAN 18:04:00
KOMMENTARER (0)
Såhär en halv dassig morgon rotade jag fram den mysigaste koftan (Vero Moda) ur garderoben. Till den fick de bli ett vitt ganska simpelt linne (Cubus) samt ett par svarta byxor (Lindex). Piffade upp det hela med ett brunt flätat skärp (MQ) , en klocka (Ur&Penn) och favorit väskan såklart (Michael Kors).

MRL Pass

SKRIVET DEN 2013-08-26 KLOCKAN 16:55:00
KOMMENTARER (0)
Kom hem för dryga timme sen och har nu hunnit med en powernap. Har även förberett inför kvällens mat, som förövrigt blir samma sak som serverades igår (kyckling & bulgur). Strax bär det av mot tåget för att ta sig vidare till gymmet. Imorgon är det vilodag som gäller och det firas med en shoppingrunda för att samla lite ny energi. Det här med att komma in i morgonrutinerna igen är inte lätt, när väckarklockan ringer sisådär 5.30 är vi inte goda vänner direkt de kan jag lova ...

Söndag - kväll

SKRIVET DEN 2013-08-25 KLOCKAN 21:37:00
KOMMENTARER (0)
Befinner mig just nu ner grävd under en filt i soffan och tittar på wallander, kommer inte röra mig en meter här ifrån kan jag lova. Kvällen tillbringades på gymmet tillsammans med lollo och efter några intensiva dagar av hårdträning så kändes musklerna samt kroppen väldigt mör idag. Blev helt enkelt ett lite kortare pass men räckte gott och väl då träningsvärken är olidlig.
Väl hemma var det bara till att ställa sig och laga lite mat . Kycklingfile, bulgur, melon och en enkel liten sallad fick det bli . Lyxade även till det med lite salladsost så här på en söndag !

Outfit

SKRIVET DEN 2013-08-25 KLOCKAN 10:57:00
KOMMENTARER (0)

Fick bli en riktig chill outfit idag då dagens planer endast är att fixa hos hästarna samt ett gympass ikväll . Byxorna hittar ni på cubus, Jeans jackan på Lindex, linnet på vero moda och skorna behöver jag knappt nämna då halva Sverige äger ett par.

Godmorgon

SKRIVET DEN 2013-08-25 KLOCKAN 09:51:00
KOMMENTARER (0)
 Nu var det ett tag sen jag var här inne och kollade läget .
Det har hänt en hel del sedan sist, sommaren och dess aktiviteter är över och förra veckan påbörjade man sitt sista år på gymnaiset. Småresor väntar, ska iväg en liten tripp nu till helgen, Göteborg blir anhalten. Som ni säkert förstår så är det en stad som står mig varmt om hjärtat tror det är 9:onde gången jag åker dit detta år, super mysigt med shopping och go mat!